Articolul cu indexul: 3
Titlu: Albac - Dealu Lamasoii - Vf. Petreasa - Costesti - Albac - 28-29.10.2006
Am lasat masina langa Pensiunea Poiana Verde, la vreo 3 km de centrul Albacului si dupa 500m am luat-o pe recentul drum facut pentru a ajuta comunitatea saraca (unde fiecare casa are gater adaugam noi) din zona, dupa cum scria pe o tablie. Am mai scurtat din serpentine prin pasunile oamenilor si-am tinut drumul destul de circulat de masini mici, camioane si tractoare ce se intorceau de la padure greoi, din cauza incarcaturii.

Dup ultimele case locuite urmeaza o lunga pasune, cu cateva locuinte temporare, dupa care facem stanga si tinem un drum de caruta pe curba de nivel, pe sub Vf. Lamasoii. Traversam o portiune de padure, nu inainte de a face 2 circuite pe drumuri forestiere noroioase pana dam de drumul corect. Iesim langa un punct de colectare fructe - ciuperci, si continuam pe un drum de exploatare si mai noroios, prin padurea de brazi, pana iesim pe vastul platou de sub Vf. Petreasa. Randuri de stive de lemne si drumuri de exploatare in toate directiile. Sub Vf. Petreasa sunt cateva colibe dar nu se vede nici o miscare. Mai inaintam vreo 300 m in cautarea unui loc unde sa nu vina peste cort bustenii insirati de-a lungul drumului. Trec carute si tractoare incarcate cu busteni. O baba le zice alor ei: "haideti sa vedeti o casuta", unde casuta era cortul nostru.

Dimineata ne trezim sa admiram rasaritul si marea de nori de sub noi. O lumina calda ne inconjoara dar rece in termometre - un strat de bruma s-a depus pe cort.

Pe la 10 o luam la vale pe culmea cu catunele Zanzesti, Giurgiut, Butesti. Roua ne uda bine la bocanci.

La ora 12 suntem la drumul mare, la intersectia vailor Albac si Matisesti. Ne indreptam spre culmea din fata, pe drum forestier la inceput, apoi il parasim ca sa scurtam serpentinele acestuia si tinem culmea pana dam din nou de drumul ce l-am parasit, drum ce ne va scoate intr-o sa, langa un gater, inainte de biserica din Costesti. Urmeaza o plimbare placuta, prin zona pitoreasca a catunelor Rosesti, Sohodol.

Ne orientam dupa Dl. Lamasoii pe care l-am urcat cu o zi inainte si cum dam de un drum de coborare spre stanga ne dam si noi drumul la vale. Nu tinem poteca ce coboara pe sub linia electrica, cu gandul ca poteca pe care-am descoperit-o si care merge in directia dorita ne va scoate mai aproape de locul unde am lasat masina. Dar se termina si poteca si ne trezim intr-o zona defrisata, plina de resturi lemnoase, pe care suntem nevoiti sa o strabatem ca sa ajungem la masina.