Articolul cu indexul: 173
Titlu: M. Ramet - Fata Pietrii - Tecsesti - Dealu Geoagelului - V. Pravului - Bradesti - Floresti - V. Uzei - Ramet - 22-24.04.2006
Ajungem vineri pe la 10 seara la Manastirea Ramet. Stam putin la slujba si cand sa declanseze Leo aparatul foto pentru o poza descopera lipsa cardurilor. Plecam sambata pe la ora 9 prin Fata Pietrii, apoi prin Cheile Tecsesti, pe marcaj banda rosie. Ne intalnim pe la ora 2, in apropiere de Tecsesti, cu Mats care a venit pentru a doua oara tocmai din Suedia sa vada Muntii Trascau. Pe la ora 4 plecam spre Dealul Geogelului. Noroaie pana-n gat. Oprim langa o sura pe un bot de deal. Dimineata plecam la slujba, la micuta bisericuta dintre dealuri. Nu stam pana la sfarsit, plecam pe culme, pentru o panorama deosebita a intregii zone. O luam apoi spre Cheile Rametului, tot pe sus, pana in capatul culmii de unde se vad fain Cheile Rametului si Manastirii. Ploua in departare. Nu scapam de Geo, cainele ce se tine de noi de la plecare. Am putea cobora prin padure, sa iesim pe Valea Geogel, dar apa e destul de mare pentru traversare, asa ca ne lasam spre Botani, printre case, pana la marcajul triunghi albastru. Parasim Valea Pravului ca sa ocolim zona cu cascada. Dam de un izvor puternic, apoi coboram spre catunul parasit Cheia. Se vad urmele unei viituri pe Valea Bradestilor dar podetele construite recent ne usureaza mult trecerea apei. Ajungem in Bradesti pe la 7, oprim la crasma putin si coboram in Valea Poienii. Dupa vreo 600m, o luam la dreapta pe un drum forestier ce duce spre Floresti. Gasim un loc bun de cort, deasupra drumului, aproape de un izvor. Dimineata urmam drumul in continuare, indreptandu-ne spre Floresti si dupa o serie de urcusuri si coborasuri iesim la drumul Bradesti - Ramet. Mergem putin in stanga si dupa prima casa o luam pe o potecuta spre vale. Nu suntem pe V. Uzei, ci pe un afluent. Coboram mai mult pe langa case parasite, dam si de vechiul marcaj banda rosie si iesim la intersectia cu drumul de care care urca la biserica Valea Uzei. Marcajul nou banda rosie urmeaza acest drum. Inca putin prin poiana si padure si iesim la Cabana Ramet.