Articolul cu indexul: 150
Titlu: Imprejurimile Oradiei vazute din sa
Un alt traseu placut de pedalat in apropierea orasului e in zona lacului Sauaieu. Cel mai scurt drum e prin Cihei, de unde se traverseaza pasunea satului pe langa fostul poligon militar, dupa care, pe langa si prin padure, se ajunge in capatul satului Apateu. Se traverseaza din nou o pasune si se coboara la capatul lacului Sauaieu. Se poate da un ocol lacului prin padure, urmand drumuri de caruta.

Cu Robi prin padurea de la Sauaieu

-------------------------------------------------------------------
Circuit in jurul orasului pe la Podgoria - Uileacu de Munte - Saldabagiu de Munte
Daca il faci in sensul invers acelor de ceasornic iti incepi traseul de la strandul municipal cu o incalzire pe plat de-a lungul Crisului urmand asfaltul de pe Str. Facliei pana la biserica din cartierul Podgoria. De aici, pe drum pietruit, mai mergi inca 100-200m pana dai de 2 drumuri ce fac stanga, de-o parte si de alta a unei mici garle ( din drumurile astea doua se desprind altele, asa ca nu mai putin de 4 drumuri urca pana in culme, la padurea din capatul strazii Gheorghe Doja).
Faci stanga pe al doilea drum, apoi imediat dreapta (daca ai ratat cumva drumul sa stii ca si varianta inainte urca tot in culme, la padure) si urci din greu pe un drum pietruit. Dupa prima curba la dreapta trebuie sa fi atent, caci un drum de pamant se desprinde spre dreapta, drum ce te duce pe marginea unei culmi, printre livezi si in plus iti ofera si vederi largi spre capatul vestic al Muntilor Padurea Craiului, jos la picioare avand micul lac de baraj de la Fughiu.

Ajuns in padurea de deasupra orasului ai posibilitatea, la sfarsitul lunii martie - inceputul lui aprilie, sa faci "shopping" umplandu-ti plasele cu leurda.

In padure urmezi drumul principal de culme, cel care trece pe langa un canton parasit, treci de prima zona defrisata, si langa a doua portiune defrisata, unde drumul face o curba spre dreapta, urmezi un drum ce urca usor spre stanga. In zona asta mai delicata ar prinde bine un track pe GPS, caci sunt mai multe drumuri prin padure si culmile nu sunt prea bine evidentiate ca sa iti dai seama pe care sa o urmezi. In principiu nu trebuie coborat in vai, si odata ajuns in culme trebuie tinut drumul ce face usor stanga, si duce in coborare usoara pana la iesirea din padure. Ajuns aici te crezi la capat de lume, nu se vede nici urma de localitati, esti inconjurat de vai si padure. Dupa ce iti faci plinul de liniste vezi ca esti la inceputul unui superb drum de pamant ce urmeaza culmea pana in Uileacu de Munte. Nu urci la asfalt in centrul satului Uileac ci o iei la stanga pe vale si dupa ultimele case urci din greu in dreapta la antena. Se poate urca si pana la capatul asfaltului din centrul Uileacului (unde gasesti si o cismea) si facut stanga printre case pe drumul auto format dintr-un strat gros de pietricele. Daca te grabesti poti taia un pic din traseu continuind dupa ultimele case sa mergi pe vale apoi urci din greu direct in Saldabagiu de Munte. Daca insa ai ajuns la antena, mergi pe culmea golasa cu vederi faine spre lacul Paleu, si cobori pe la pivnite la asfaltul din Paleu.

Iar vezi lacul, acum aflat in dreapta ta si dupa un urcus sanatos pana in Saldabagiu de Munte, faci prima la stanga pe asfalt. Urmezi culmea printre case, apoi traversezi o zona de livezi pana ajungi la Str. Gheorghe Doja. Nu-ti dai drumul nici pe Doja, ci faci stanga dupa vreo 500m pe Str. Piatra Craiului. Esti din nou pe-o culme printre livezi si case rare si te indrepti spre o noua antena. In dreptul ei, un drum se desprinde spre dreapta, e Str. Viitorului, pe unde-i mai usor sa pedalezi decat sa o iei tot inainte pe-o rapa bolovanoasa. In curand dai si de asfalt si nici nu realizezi in viteza care ai prins-o, ca ai si ajuns de unde ai plecat, langa strandul municipal.
Un traseu ceva mai lung, dar la fel de frumos e traseul de la Probikers Bike Marathon Oradea, ce are 35km: http://www.bikemap.net/route/1304069.
Pe culmea ce duce din Uileacu de Munte la padure

-----------------------------------------------------------

Un traseu bun de dezmortire pe timp de iarna, cand nu e zapada, e asfaltul Oradea - Paleu - Cetariu - Tautelec - Sisterea (unde se poate face o deviatie la lacul Sisterea) - Susturogi (aici se termina asfaltul).
Biserica din Sisterea

Lacul Sisterea

Susturogi

---------------------------------------------------------------
Din ciclul "sa ne cunoastem imprejurimile orasului din sa" a fost si iesirea in care ne-am lasat pe mana lui Doru in circuitul etaj 4 - Str.Izvorului - livezile parasite si padurea bineinteles cu tantari de langa lacul Paleu - Paleu - etaj 4.

Privind spre Paleu si tricou cu model de rucsac

Lacul Paleu

------------------------------------------------------------
Odata cu achizitionarea bicicletelor in vara lui 2009 au inceput si iesirile in timpul saptamanii, la cate un scurt circuit de dupa-masa, fie in zona estica a orasului, cu plecare in general din Baile 1Mai, asta cand drumurile forestiere erau cat de cat uscate, fie in nordul orasului pe drumurile asfaltate ce duc la Susturogi.
Profitand inca de ziua lunga parcurgem la inceput de septembrie, intr-o dupa-masa, traseul Baile 1Mai - Cordau - Valea Lupului - Mierlau - Hidiselu de Jos - Baile 1Mai, un traseu de vreo 30km cu de toate: asfalt, drum pietruit, drum de pamant, drum de picior, tantari...
Prin "savana" de pe Valea Lupului (langa Cordau)