Articolul cu indexul: 11
Titlu: Balan - Piatra Singuratica - Hasmasul Mare - 28-30.12.2012
Am ajuns in Hasmas fiindca nu mai fusesem pe-acolo, fiindca are si o cabana la altitudine, fiindca traseele-s usoare, fiindca are stanci spectaculoase si in plus era aproape de Calimani, unde urma sa ne petrecem revelionul.
Din Balan poteca marcata cu banda albastra urca sustinut, tot prin padure, pana la cabana.

Cabana recent refacuta, are o pozitie unica, sub o Piatra Unica. Cabana are asa: camera cabanierului, o camera cu 10 paturi, urmeaza o sala de mese, inca o camera cu multe paturi si un pod neincalzit iarna, unde se poate dormi la nevoie. Apa e la un izvor aflat mai jos de cabana iar lumina vine de la panoul solar.

Noi am avut o zi intreaga la dispozitie sa ne plimbam pana pe Hasmasul Mare (1792m). Initial am luat-o pe marginea abruptului si am mers pana ne-am blocat printre brazii desi, asa ca am facut cale intoarsa si am luat-o pe marcaj banda rosie, spre Poiana Alba. Dupa ce am vazut cam cum arata poiana, am luat-o la GPS spre varf, printre braduti, asta fiind si portiunea unde ne-au prins bine rachetele.

A fost o supriza placuta aparitia caprelor negre.

Piatra Singuratica/Unica si abruptul din zona Vf. Hasmasul Mare.